Lediga jobb

Är du nyfiken på att jobba med oss? Tillsammans kan vi skapa livskvalitet i världsklass för Värmlands befolkning.

Finns det ingen tjänst som passar dig ute just nu är du välkommen att anmäla ditt intresse genom att skicka in en spontanansökan till intresseanmalan@regionvarmland.se.

Inköpsadministratör, upphandlings- och avtalsenheten

Karlstad
Regionledningskontor

Region Värmland är till för att alla i Värmland ska må bra och för att vår region ska vara attraktiv och konkurrenskraftig. Vi är cirka 8000 medarbetare som arbetar med hälso- och sjukvård, tandvård, regional utveckling och kollektivtrafik.

Om verksamheten

Vill du vara med på vår resa inom upphandlings- och avtalsenheten? Vi söker en engagerad inköpsadministratör till vår enhet. Enheten arbetar med kategoristyrt inköp vilket är en strategisk processbaserad metod. Enheten har nu en pensionsavgång och nu söker vi dig som vill vara med och driva enheten framåt tillsammans med oss.

Enheten är placerad i Karlstad, Regionens hus, och enhetens uppdrag är att, strategiskt och operativt, samordna, kvalitetssäkra och utveckla inköps- och e-handelsprocessen inom regionen. Idag är vi 17 personer som arbetar på enheten.

Tjänsten som inköpsadministratör är placerad inom funktionsområdet Verksamhetsstöd inköp (VSI) vilket fungerar som ett inköpsstöd till både enheten och regionens verksamheter. VSI ansvarar också för regionens e-handelsprocess. Du ska företräda regionen inom ditt ansvarsområde, både internt och externt, samt bidra till att regionens inköp genomförs på ett affärsmässigt och juridiskt korrekt sätt.

Arbetsbeskrivning

I arbetet som inköpsadministratör ingår bland annat att:

  • stödja och vägleda regionens beställare i upphandlings- och avtalsfrågor
  • utföra direktupphandlingar, beställa varor och tjänster

  • administrera regionens e-handelssystem

  • hantera avtalsadministration

Kvalifikationer

Du som söker ska ha yrkeshögskola, högskole- eller universitetsutbildning med inriktning inköp, ekonomi, IT eller annan utbildning/motsvarande erfarenhet förvärvad på annat sätt som arbetsgivaren anser likvärdig.

Det är meriterande om du har erfarenhet av inköps- och upphandlingsarbete, systemvana för elektroniska beställningar och/eller arbetat med support.

Bra datavana krävs, du uttrycker dig väl i både tal och skrift och du är självgående inom Word och Excel.

Som person är du positiv, mål- och kvalitetsinriktad, drivande och har ett konsultativt förhållningssätt. Du har dessutom en utpräglad samarbetsförmåga och är en skicklig relationsskapare. I urvalsprocessen kommer stor vikt att fästas vid dina personliga egenskaper.

Kontakt
Pia-Britt Hildebrand
, Upphandlingschef
Telefon: 054614362

Fackliga företrädare nås via växeln, tfn 054-61 50 00

Anställningsform:
Tillsvidare
Omfattning:
Heltid 100 procent
Tillträde:
Tillträde enligt överenskommelse
Ansök senast:
28 januari 2020
Publicerad:
21 januari 2020
Referensnummer:
Dnr RS/200105
Löneform:
Individuell lönesättning
Erfarenhet krävs:
Ja
Körkort krävs:
Nej
Antal platser:
1
Övrigt

Inför eventuell anställning kan vi komma att be dig som sökande att lämna ett utdrag ur polisens belastningsregister.

Läs mer
Här berättar några av våra medarbetare om sitt arbete
Sök jobbet här
Inför rekryteringsarbetet har Region Värmland tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Våra lediga tjänster