Lediga jobb

Är du nyfiken på att jobba med oss? Tillsammans kan vi skapa livskvalitet i världsklass för Värmlands befolkning.

Finns det ingen tjänst som passar dig ute just nu är du välkommen att anmäla ditt intresse genom att skicka in en spontanansökan till intresseanmalan@regionvarmland.se.

Psykolog/beteendevetare, Regionhälsan Värmland

Arbetsplats:
Region Värmland ansvarar för hälso- och sjukvård inklusive tandvård, regional utveckling och kollektivtrafik i Värmland. Tillsammans är vi nästan 8 000 medarbetare som arbetar för att du som bor och verkar här ska må så bra som möjligt, ha goda möjligheter till en god hälso- och sjukvård, tandvård, utbildning, kulturaktiviteter, kollektivtrafik och infrastruktur. Och för att vår region ska vara attraktiv och konkurrenskraftig.

Verksamheterna i Region Värmland har det operativa ansvaret för det systematiska arbetsmiljöarbetet. Till stöd i detta arbete finns Regionhälsan som är Region Värmlands inbyggda företagshälsovård. Vi är 20 medarbetare som bistår med specialistkompetens både i det strategiska och operativa arbetsmiljöarbetet.

Beskrivning:
Som psykolog / beteendevetare på Regionhälsan arbetar du förebyggande med arbetsmiljöfrågor, i nära samverkan med våra uppdragsgivare i Region Värmland och med övriga kompetenser på Regionhälsan. Du arbetar i tvärprofessionella team som består av kompetens inom medicin, teknik, beteendevetenskap, ergonomi och hälsoutveckling. Ditt arbetssätt är konsultativt och riktas både till chefer, enskilda medarbetare och grupper. Du kommer bland annat att arbeta med handledning till grupp och individ i arbetsmiljöfrågor, individuella samtal, utbildning, arbetsförmågebedömning, rådgivning till chefer och medarbetare, arbetsmiljöinsatser av mera akut karaktär som kris- och konflikthantering.

Kvalifikationer:
Vi söker dig som är legitimerad psykolog alternativt beteendevetare och som har erfarenhet av arbete från företagshälsovård, vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet och samarbetsförmåga. Företagshälsovården ska särskilt arbeta för att förebygga och undanröja hälsorisker på arbetsplatser samt ha kompetens att identifiera och beskriva sambanden mellan arbetsmiljö, organisation, produktivitet och hälsa. Du har ett genuint intresse för människor, deras hälsa och relationen individ och organisation, respektive sambanden mellan arbetsmiljö och hälsa. Det är meriterande om du har erfarenhet av arbetsförmågeutredning samt arbete på individ, grupp och organisationsnivå. Du har helhetssyn och trivs att arbeta tillsammans med andra i syfte att uppnå nytta för våra kunder. Du arbetar gärna främjande och förebyggande men även med efterhjälpande insatser då det är nödvändigt. Du är van att arbeta i såväl team, som självständigt och du har ett konsultativt arbetssätt. Du är målmedveten, initiativrik, nyfiken med lösningsfokus, du har god analytisk förmåga. Regionhälsan har hela Värmland som arbetsplats, med mottagningar i Karlstad, Arvika och Torsby. Då arbetet innebär resor över hela länet är körkort B ett krav.

Anställningsform:
Tillsvidareanställning
Omfattning:
Heltid
Tillträde:
Tillträde enligt överenskommelse
Ansök senast:
2019-06-27
Referensnummer:
Dnr RS/191577
Antal platser:
1
Kontaktperson:
Lars Högblom, verksamhetschef
054-61 42 37
Ann Lindberg, Vårdförbundet, företagssköterska, skyddsombud på Regionhälsan
054-61 94 24
Facklig företrädare:
Facklig företrädare för Vårdförbundet nås via växel
054-61 50 00
Övrigt:
Inför rekryteringsarbetet har Region Värmland tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Publicerad:
2019-06-12
Sök jobbet här

Våra lediga tjänster