Region Värmland / Nyhetsarkiv / Dansens självklara plats i förskola och skola

Dansens självklara plats i förskola och skola

Inbjudan till Sommarakademin på Värmlands Museum som anordnas av Dans i skolan den 17 juni.

Region Värmland bjuder in personal inom förskola och skola till Sommarakademin för att lyfta dansens självklara plats i förskola och skola.

Tid: Den 17 juni klockan 10.00–16.00.

Plats: Värmlands Museum i Karlstad.

Kostnad: Kostnadsfritt. Lunch och kaffe ingår.

Anmälan: Anmälan öppnar 5 maj och stänger 5 juni. Begränsat antal platser.

Sommarakademin anordnas av stiftelsen Institutet Dans i skolan i samarbete med Karlstads kommun, Region Värmland, Karlstads universitet och Värmlands museum med stöd från Kulturrådet.

Kort om dagen

Intresset för dans i förskolan och skolan ökar och dansens betydelse för barns utveckling lyfts fram. Den 17 juni anordnas Sommarakademin på Värmlands museum och blir en mötesplats för kompetensutveckling inom området dans, hälsa, estetik och lärande. Dagen bjuder på kunskapsbildning genom workshops, föreläsningar och erfarenhetsutbyten.

Länk till program och anmälan

Om program och anmälan.