Region Värmland / Nyhetsarkiv / Verksamheten återgår till det normala i Säffle

Verksamheten återgår till det normala i Säffle

Region Värmland och Polisen bedömer att det inte längre föreligger något akut hot mot verksamheterna på Sundsgatan 1 i Säffle. Region Värmland har därför beslutat att alla verksamheter ska återgå till det normala från och med fredag klockan 13.

Efter torsdagens hot mot en av Region Värmlands verksamheter i Säffle återgår nu arbetet till det normala igen. Region Värmland har gjort en bedömning av läget tillsammans med Polisen.

– Varken vi eller Polisen har några indikationer på att händelsen har eskalerat och vi har därför gjort bedömningen att det inte längre föreligger ett akut hot mot verksamheterna i byggnaden. Därför kommer vi att från och med fredag klockan 13 öppna upp lokalerna igen, säger Eva Bergqvist, säkerhet- och beredskapschef.

Folktandvården tar emot patienter som vanligt från och med eftermiddagen och de extra ordningsvakter som kallades in för att stärka bevakningen tas bort. De medarbetare som har behov av samtalsstöd kommer att få det via Regionhälsan.