Region Värmland / Nyhetsarkiv / Små förändringar ger stor effekt för hälsan – digital föreläsningsserie startar på torsdag

Du lyssnar till Region Värmlands hälsocoacher i den digitala föreläsningsserien för hållbar hälsa.

Små förändringar ger stor effekt för hälsan
– digital föreläsningsserie startar på torsdag

Föreläsningarna sker digitalt och ger dig kunskap om vad du kan göra för att må bättre genom små förändringar i din vardag. Det är gratis att delta och inga förkunskaper krävs.

Föreläsningsserien riktar sig till dig som vill ha hjälp med att förändra dina levnadsvanor, få bättre livskvalitet och bättre hälsa men inte riktigt vet hur du ska göra och hur du ska börja. Du lyssnar till regionens hälsocoacher som till vardags arbetar digitalt i appen Vård i Värmland.

– Hälsocoacherna hjälper dig att komma i gång med vad du själv kan göra och att hitta det som fungerar för dig. Enkla och genomförbara aktiviteter är viktigt, säger enhetschef Karin Jacobson.

Olika tema för hållbar hälsa

På torsdag den 26 januari startar förelsningsserien med temat inspiration för hälsa. Det är tredje gången som Region Värmlands hälsocoacher erbjuder en digital föreläsningsserie.

– Vi vet att många samlats och lyssnat tillsammans, det finns också de som lyssnat från mobilen samtidigt som de tagit en promenad, säger enhetschef Karin Jacobson.

Föreläsningarna har olika teman och är 30 minuter långa. Det är gratis att delta och inga förkunskaper krävs. Du behöver inte anmäla dig i förväg. Boka in varannan torsdag klockan 12 redan nu!

Delta själv och hjälp till att sprida budskapet

• Hjälp gärna till att sprida informationen till andra som kan vara intresserade.