Digitalisering

Vill ni stärka er konkurrenskraft genom digitalisering? Affärsutvecklingscheckar ger mindre företag möjlighet att ta in extern kompetens för att åstadkomma en högre konkurrenskraft och en hållbar utveckling av verksamheten.

Stödet kan sökas för:

  • Köp av tjänst.
  • Projektanställning (som påbörjas efter beslut, det ska alltså vara en ny kompetens till företaget).

Checken kan användas till:

  • Att genomföra en digital transformation för att ersätta hela eller delvis manuella rutiner.
  • Att sammanfoga befintliga system för att få en integrerad digital hantering.
  • E-handelslösningar.
  • Utveckla nya sätt att nå marknaden.
  • Utveckla AI-lösningar.
  • Förstudier för robotisering eller annan nyutvecklande digital teknik.

Checken kan inte användas till:

  • Löpande affärsutveckling.
  • Materialinköp eller investeringar som har bestående värde.
  • Att byta affärssystem.
  • Att uppgradera befintliga system.
  • Löpande applikations- och webbutveckling.
  • Kostnader för webbhotell eller andra hostingtjänster och abonnemang.
  • Marknadsföring.

Det är viktigt att företaget har en långsiktig idé om hur man vill utveckla sin verksamhet, hur satsningen leder till en mer hållbar verksamhet och hur digitaliseringen bidrar till detta.

Ansökan om stöd sker via minansokan.se.

Ladda ner mer information om hur ansökan går till (pdf) Pdf, 3 MB..

Sidan uppdaterad

Hjälpte sidan dig?

Till toppen