Olika sätt att betala

Det finns olika sätt att betala en behandling på.

Betala på kliniken

Du kan betala ditt besök direkt på kliniken med kort. Våra kliniker är kontantfria. 

Betala via faktura

Du kan betala via faktura. Prata med din behandlare och att du vill ha en faktura. Säg också till i receptionen så får du en specifikation på fakturan. För att skydda din integritet kommer inte specifikationen att skickas med fakturan hem till dig. 

Har du en fråga om fakturan

Vill du ha en specifikation på en faktura i efterhand, eller har du frågor som gäller kostnader för behandlingen, kontakta kliniken som utförde behandlingen. Kontaktuppgifter till klinikerna hittar du här 

Dela upp betalningen 

Om du vill betala betalningen i mindre summor vid fler tillfällen, säg det till din behandlare. Här hittar du kontaktuppgifter och mer information om att dela upp fakturor. 

Skjut fram sista betalningsdatum 

Vill du skjuta fram sista betalningsdatum, kontakta ekonomiassistent Mariann Jansson.

 E-post: mariann.jansson@regiovarmland.se. Ange gärna ett telefonnummer som du kan nås på under dagtid, vardagar.
 Telefon: 054–61 42 22, vardagar 9.00–11.30

Lägg upp en avbetalningsplan

Vill du lägga upp en avbetalningsplan, kontakta ekonomiassistent Mariann Jansson. Kontaktuppgifterna ser du ovan.

Fakturafrågor om frisktandvård

Har du en fråga om fakturor för frisktandvård eller andra frågor om frisktandvård. Kontakta supporten för frisktandvård.

 E-post: frisktandvard@liv.se 
 Telefon: 054–61 96 33 vardagar klockan 8.00–16.00

Har du fått ett inkassokrav

Om du har fått ett inkassokrav och har frågor eller vill bestrida inkassokravet, kontakta Visma.

 Telefon: 0771–23 24 00

Förfallodatum och fakturakopior

Undrar du om fakturan har förfallit, är betald eller om du behöver en fakturakopia, kontakta ekonomiassistent Ewa Bengtsson. 

 E-post: ewa.bengtsson@regionvarmland.se . Ange gärna ett telefonnummer som du kan nås på under dagtid, vardagar. 
 Telefon: 054–61 96 37