Vårdgivarwebben / Nyhetsarkiv / Sammanslagning av nyhetsflöden för psykisk hälsa

Sammanslagning av nyhetsflöden för psykisk hälsa

De två tidigare nyhetsflödena Suicidprevention och Regional koordinering psykisk hälsa har slagits ihop till ett. Det nya gemensamma nyhetsflödet heter Psykisk hälsa.

Anledningen till sammanslagningen är att nyheterna inom de två områdena har många beröringspunkter och ofta samma målgrupp.

I överenskommelsen för regional koordinering psykisk hälsa år 2023 står också att: ”det finns skäl att fortsatt verka för att integrera det strategiska arbetet med suicidprevention med det strategiska arbetet inom psykisk hälsa-området då insatser som syftar till att främja psykisk hälsa, förebygga psykisk ohälsa och skapa förutsättningar för en tillgänglig vård och omsorg av god kvalitet ofta verkar suicidpreventivt.”

Ni som prenumererat på något av flödena får automatiskt nyheter från det nya.