Region Värmland / Nyhetsarkiv / Vårdkooperativet Praktikertjänst säger upp vårdavtal för Svea vårdcentral i Säffle

Region Värmland har tagit emot en uppsägning från vårdkooperativet Praktikertjänst där de säger upp sitt vårdavtal för vårdcentralen Svea i Säffle.

Regiondirektör Peter Bäckstrand har gett i uppdrag till hälso- och sjukvårdsdirektör Lena Gjevert att hantera frågan.

Region Värmland driver redan idag Vårdcentralen Säffle-Nysäter och finns i samma fastighet där Svea Vårdcentral driver sin verksamhet.

Frågan hanteras skyndsamt för att så snart som möjligt hitta en lösning för vården för invånarna i Säffle.