Start /Nyhetsarkiv /Ombyggnation av östra Drottninggatan kan komma att påverka framkomligheten
Illustration över vägarbete med bladverk i bakgrunden

Vecka 32 startar ombyggnationen av entrén till den östra centrumkärnan i Karlstad, vilket kommer påverka framkomligheten till Folktandvården Tingvalla och Tandregleringen på Drottninggatan. Byggnationen kommer att pågå i etapper under cirka ett år.

Ombyggnation av östra Drottninggatan kan komma att påverka framkomligheten

Vecka 32 startar Karlstad kommun arbetet med att bygga om entrén till den östra centrumkärnan på Drottninggatan där våra kliniker Folktandvården Tingvalla och Tandregleringen ligger. Målet med ombyggnationen är bland annat att skapa en trevligare miljö med ett bättre trafikflöde, bredare trottoarer, cykelstråk och mer grönska.

Byggnationen kommer att pågå i etapper under cirka ett år, vilket gör att parkeringsmöjligheter och framkomlighet till våra kliniker kan komma att påverkas under olika perioder.

Tänk därför på att vara ute i god tid innan ditt besök för att i lugn och ro kunna hitta en parkering och ta dig till kliniken i tid.

Läs mer om projektet på Karlstad kommuns webbplats Tingvallastaden - östra Drottninggatan