Vårdgivarwebben / Nyhetsarkiv / Uppgradering Sesam 2, Visma webSesam och webSesam

Uppgradering Sesam 2, Visma webSesam och webSesam

Tisdag 7 maj, klockan 15.00, stängs Sesam 2, Visma webSesam och webSesam, ner för att uppgraderas till version 2024.1.

Från klockan 15.00 och resten av kvällen går det inte att arbeta i något av systemen. Samtliga system beräknas kunna användas som vanligt onsdag 8 maj.

Information

Under rubriken Relaterat nedan hittar du releasenotes som beskriver vilka förändringar och förbättringar som gjorts i systemet.

Denna uppgradering innehåller ett par förbättringar i Visma webSesam som vi väntat på, titta gärna igenom dokumentet. Bland annat kommer det nu äntligen att finnas en symbol för textinformation i mottagarens hjälpmedelslista i Visma webSesam. Nu kan man direkt se om det finns någon form av extrainformation på en artikel, exempelvis att det är ett hyreshjälpmedel.

sesamsystem@regionvarmland.se