Region Värmland logga

Skriv gärna en trevlig bildtext. Glöm aldrig bildbeskrivingstexten.

Planering pågår för två värmländska litteraturfester

Värmland kommer att lysa på bokmässan i Göteborg den 22-25 september även om det blir en något mindre tappning än tidigare.

Värmlandsmonter på bokmässan i Göteborg

Just nu samråder Region Värmland och Föreningen Värmlandslitteratur om vilka, ett 30-tal värmländska författare, som kommer att få presentera sig och sina verk på scenen. Föreningen Värmlandslitteratur kommer som vanligt att medverka med  bokförsäljning och signering i direkt anslutning till scenen.

Värmlands bokfestival i november

Bordsbokningen har öppnat och intresset är som vanligt stort för Värmlands bokfestival på Nöjesfabriken, många har redan bokat plats. En nyhet för i år är att hela mässan ska delas in i olika temaområden för att på så vis hjälpa publiken att hitta rätt i sin orientering. Skolprogrammet kommer att delas upp på 2 dagar för att underlätta för de 1500 elever som kommer. Flera nationella gäster är redan bokade till festivalens scener både för unga och vuxna. Vi återkommer.