Region Värmland logga

Pressinbjudan: Ny undersökning om värmlänningarnas bild av Värmland

I arbetet med varumärket Värmland har Region Värmland för första gången undersökt värmlänningarnas egen bild av länet. Media hälsas välkomna till en presentation av resultaten.

Region Värmland har en samordnande roll i arbetet med varumärket Värmland, med syftet att fler ska vilja besöka, bo och verka i länet. Med jämna mellanrum undersöker vi svenskarnas bild av Värmland, bland annat vilka positiva och negativa associationer som finns och vilka faktorer som spelar in vid val av bostadsort.

Nu har värmlänningarna själva fått berätta mer om sin bild av Värmland och svara på liknande frågor kring varumärket, i en undersökning utförd av Attityd i Karlstad på uppdrag av Region Värmland. Välkommen på en pressträff där vi berättar om resultaten.

Tid och plats

Tid: Fredagen 27 januari, klockan 10.

Plats: Region Värmland, Lagergrens gata 2 i Karlstad. Navigatören, plan 3.

Medverkande:

Erik Evestam (C), ordförande regionala utvecklingsnämnden