Till startsidan
Till startsidan

Krisberedskap vid oplanerade driftavbrott Sesam 2, webSesam och Visma webSesam

Här finns reservrutin och blanketter att använda när Sesam 2, webSesam eller Visma webSesam inte kan användas av någon anledning och reservrutinen träder in.

Reservrutin Sesam 2, webSesam och Visma webSesam

Enligt Region Värmlands regionala beredskapsplan ska verksamheterna ha en reservrutin för att minska de verksamhesstörande effekterna vid oplanerade driftavbrott.

Reservrutin Sesam 2 samt beställningsportalerna webSesam och Visma webSesam (pdf)

Blanketter när systemen ligger nere

Blanketterna används för att skriva in vilken aktivitet, förskrivning eller återlämning som utförts på ett hjälpmedel för att efterregistrering ska kunna ske i Sesam 2 och Visma webSesam när systemen fungerar igen. Där finns även en blankett för beställning av nya hjälpmedel.

Rutin och blanketter i fysisk pärm

Blanketterna tillsammans med reservrutinen ska finnas utskrivna och lättillgängligt placerade i en fysisk pärm i varje verksamhet.

Sidan uppdaterad

Hjälpte sidan dig?

Kontakta Region Värmland

För dig som är patient

Hitta på webbplatsen

Region Värmlands webbplats