Avvikelser tolk
Vårt viktigaste verktyg för att säkerställa att vi får den kvalitet vi efterfrågar är genom att dokumentera avvikelser. På så sätt höjer vi kvalitén samt minskar kostnader för en levererad produkt som inte stämmer överens med våra krav.
Regionen har rätt till olika typer av ersättningar om uppdraget inte utförs enligt beställning. Det är därför mycket viktigt att avvikelser dokumenteras och anmäls enligt fastställda rutiner.
På senare år är det färre avvikelser gällande tolk och regionen har kontinuerlig uppföljning med bolagen.
Följande uppgifter är obligatoriska vid avvikelserapportering
- Uppdragsnummer
- datum
- verksamhet
- typ av avvikelse
- kontaktperson samt telefonnummer
Anmäl avvikelser via mejl
Anmäl avvikelser via mejl eller webbtjänst till leverantören.
Gör alltid en kopia till tolk@regionvarmland.se.
- Digital Interpretations: info@digitaltolk.se
- Järva tolk: info@jarvatolk.se
- Semantix: info@semantix.se eller via digitaltolk.se
- Språkservice: kvalitet@sprakservice.se
- Karlstad tolkcentral: camilla.vallhagen@karlstad.se
När det gäller Karlstads tolkcentral kan man göra en återkoppling/avvikelse direkt på TSR-online och man behöver då inte göra någon ytterligare avvikelse då detta kommuniceras till regionen.