Vårdgivarwebben / Nyhetsarkiv / Föreläsningar om egna upplevelser
Bilden visar en glad man som kastar upp höstfärgade löv i luften.

Föreläsningar om egna upplevelser

Många egna upplevelser. Det får vi ta del av i slutet av höstens fokusmånad om psykisk hälsa och suicidprevention. Och månaden avslutas med en Instagramvecka om psykisk hälsa.

Det har varit många välbesökta och uppskattade evenemang under fokusmånaden om psykisk hälsa och suicidprevention. Du har fortfarande möjlighet att få kunskap och inspiration under månaden.

• Hur ärrä? Jodå, bara bra. Det är rubriken för en föreläsningskväll i Skåre tisdag 3 oktober. Föreläsare är Richard Magyar, författare och tidigare fotbollsspelare.
  • Under Världsdagen för psykisk hälsa 10 oktober arrangeras både föreläsningar och utställning på Karlstads universitet. Några av föreläsarna är ambassadörer för Hjärnkoll som berättar om sina egna liv och vägen till att må bra.
  • Du får också möjlighet att lära mer om psykisk ohälsa när Regional koordinering psykisk hälsa har hand om Region Värmlands Instagramkonto 9–13 oktober.

Mer information om fokusmånaden och dess aktiviteter finns på regionvarmland.se/fokuspsykiskhalsa.