Tillfälligt längre köer vid telefonbokning

Värmlandstrafiks beställningscentral har precis börjat jobba i ett helt nytt beställnings- och trafikplaneringssystem för servicetrafiken. Det innebär just nu att vi har ett extra högt bokningstryck och att det är längre kötider än normalt för dig som ringer och bokar servicetrafik, alltså färdtjänst, sjukresor och anropsstyrda resor.

För att vi ska kunna ge dig den bästa servicen ber vi dig att vänta med att boka resor som ligger mer än en vecka fram i tiden.

Vi är många som jobbar hårt för att allt ska fungera så smidigt som möjligt från start. Men, som med alla större förändringar, kan det ta lite tid innan allt sitter på plats.

Vi hoppas på din förståelse – och tackar redan nu för ditt tålamod medan vi ställer om för framtiden.

Till startsidan
Start /Kundservice /Mina sidor

Mina sidor

På Mina sidor kan du göra många ärenden på egen hand i lugn och ro.

Du kan bland annat göra detta:

  • Beställa grundskolebiljett till elev som fått beslut om att åka skolskjuts med linjetrafik (buss och tåg).
  • Ansöka om inlogg till Bussklubben.
  • Ansöka om förseningsersättning.
  • Överklaga en tilläggsavgift.
  • Lämna ett kundärende.

Webbutiken

I webbutiken kan du registera ditt resekort, ladda på ditt befintliga resekort, se saldo på din reskassa, hur många dagar som finns kvar på din period och spärra ditt resekort om du tappar det och det är registrerat.

Sidan uppdaterad

Hjälpte sidan dig?