Till startsidan

Tryck

Annonser, affischer, broschyrer och profilmaterial som vänder sig till Värmlandstrafiks kunder ska lira med varandra.

Annonser

Våra annonser ska ha ett tydligt budskap som bygger på en kort kärnfull rubrik som skapar intresse. Du kan välja mellan att göra en annons med eller utan bild.

Annonserna ska vara tydliga i vem som är avsändare och vår gula identitetsfärg ska alltid vara bärande. När färgen används som bakgrund kan den varieras genom att lägga till en toning.

De kompletterande färgerna kan med fördel användas för inforuta eller blänkare för att skapa dynamik och kontrast.

Exempel på hur Värmlandstrafiks annonser ser ut.

Broschyrer

De broschyrer som vänder sig mot kund ska vara tydliga i att det är Värmlandstrafik som är avsändare. Vår gula identitetsfärg används på omslag men komplementfärger kan adderas i puffar eller andra grafiska element för att skapa dynamik och kontrast. Du kan välja att göra omslag med eller utan bild.

Exempel på trycksaker.

Profilmaterial

På mässor är det viktigt att vi syns i vimlet. Tänk på att inte placera viktig information för långt ned på skyltar, skärmar och andra budskapsbärare, då det riskerar att inte synas. Logotypen ska därför placeras högt.

Använd inte för mycket text och tänk på att anpassa textens teckengrad så att texten är läsbar även på håll.

Vår gula identitetsfärg tillsammans med våra grå färger används på materialet för att skapa igenkänning men kan kompletteras med bilder samt grafiska element i kompletterande färger för att förstärka budskap.

Exempel på mässmaterial.

Sidan uppdaterad

Hjälpte sidan dig?