Dokumentation webbinarium 7 mars

Dokumentation från webbinarium den 7 mars med information om den nationella överenskommelsen kring psykisk hälsa och exempel på utvecklingsarbete.

Inspelat webbinarium (tillgänglig till 26 mars)

Presentationer från webbinariet

Alla presentationer i en samlad pdf Pdf, 5 MB.

Innehåll

• Nationella strategin och överenskommelsen för insatser för psykisk hälsa och suicidprevention
  • Brukarmedverkan och inflytande samt erfarenheter från egen erfaren i bl.a. patientforum och som samtalsledare.
  • RACT-arbetet i länet kopplat till länsgemensamt område för att stärka samverkan för personer med omfattande behov.
  • Suicidprevention - vad har hänt i regionen och i kommunerna, exempel på utveckling och planering för fortsatta insatser.
  • Barn och unga - exempel på arbete för barn i sorg i länet. Utvecklingsarbete i Munkfors för att prata om hälsa med barn. Material till personal i skolan.
  • Information om processtöd till olika utvecklingsarbeten länsgemensamt.