Tillfälligt längre köer vid telefonbokning

Värmlandstrafiks beställningscentral har precis börjat jobba i ett helt nytt beställnings- och trafikplaneringssystem för servicetrafiken. Det innebär just nu att vi har ett extra högt bokningstryck och att det är längre kötider än normalt för dig som ringer och bokar servicetrafik, alltså färdtjänst, sjukresor och anropsstyrda resor.

För att vi ska kunna ge dig den bästa servicen ber vi dig att vänta med att boka resor som ligger mer än en vecka fram i tiden.

Vi är många som jobbar hårt för att allt ska fungera så smidigt som möjligt från start. Men, som med alla större förändringar, kan det ta lite tid innan allt sitter på plats.

Vi hoppas på din förståelse – och tackar redan nu för ditt tålamod medan vi ställer om för framtiden.

Till startsidan
Start /Kundservice /Kvarglömda saker

Kvarglömda saker

Har du tappat någonting ombord på våra fordon? Glömt saker på bussen, tåget eller det anropsstyrda mindre fordonet? Här är telefonnumret du kan ringa för att fråga om det som är borttappat.

Har du tappat något på bussen eller tåget?

Du ringer då vårt nummer 0771-32 32 00 och därefter knappval 2 så kommer du till vårt hittegods.

Se våra öppettider här.

Om du nyss rest med stadstrafiken i Karlstad och glömt något kan du ringa Keolis på numret: 054-21 11 80. Inlämnat hittegods levereras till busstationen varje tisdag och fredag. Övriga dagar kan du hämta hittegods vid Keolis depå på Örsholmen, Lovartsgatan 9, Karlstad.

Har något kommit bort i skoltrafiken ber vid dig att prata med föraren vid nästkommande tur. Tappade saker på skolbussarna får ligga kvar på respektive buss.

Sidan uppdaterad

Hjälpte sidan dig?