Snö och vinterväglag kan påverka trafiken

SMHI har utfärdat en gul vädervarning då stora delar av Värmland förväntas få tidvis kraftiga snöfall under torsdagen. Vintervädret och väglaget kan påverka såväl bussar och tåg som servicetrafik och skoltrafik med försenade och inställda turer samt tillfälligt stängda hållplatser.

Planera gärna din resa med marginaler och var beredd på att du kan behöva vänta på oss eller bli stillastående ombord en längre tid.

Håll koll på din avgång i reseplaneraren i appen eller här på webben. Trafikläget för vår tåg- och busstrafik hittar du också på www.varmlandstrafik.se/trafikinfo.

Ta det försiktigt där ute och använd reflex och säkerhetsbälte.

Mer information
Till startsidan
Start /Kundservice /Trasig, borttappad, felaktig biljett

Trasig, borttappad, felaktig biljett

Om ditt kort inte går att läsa ombord på bussen får du lösa enkelbiljett för resan och betala med bankkort eller mobilbiljett i vår app.

Ta sedan med dig ditt trasiga kort till Värmlandstrafiks kundcenter eller försäljningsställe. Där får du ett nytt kort som laddas med en ersättningsperiod som gäller för resor i tre dagar.

På försäljningsstället får du fylla i en blankett med kontaktuppgifter, kortnummer och vad som finns på det trasiga kortet. Inom tre dagar skickar vi det trasiga kortets innehåll till det nya kortets nummer via webben.

Information och hur du går tillväga av spärrning av borttappat eller stulet Värmlandskort hittar du här.

Sidan uppdaterad

Hjälpte sidan dig?