Tillfälligt längre köer vid telefonbokning

Värmlandstrafiks beställningscentral har precis börjat jobba i ett helt nytt beställnings- och trafikplaneringssystem för servicetrafiken. Det innebär just nu att vi har ett extra högt bokningstryck och att det är längre kötider än normalt för dig som ringer och bokar servicetrafik, alltså färdtjänst, sjukresor och anropsstyrda resor.

För att vi ska kunna ge dig den bästa servicen ber vi dig att vänta med att boka resor som ligger mer än en vecka fram i tiden.

Vi är många som jobbar hårt för att allt ska fungera så smidigt som möjligt från start. Men, som med alla större förändringar, kan det ta lite tid innan allt sitter på plats.

Vi hoppas på din förståelse – och tackar redan nu för ditt tålamod medan vi ställer om för framtiden.

Till startsidan
Start /Kundservice /Trasig, borttappad, felaktig biljett

Trasig, borttappad, felaktig biljett

Om ditt kort inte går att läsa ombord på bussen får du lösa enkelbiljett för resan och betala med bankkort eller mobilbiljett i vår app.

Ta sedan med dig ditt trasiga kort till Värmlandstrafiks kundcenter eller försäljningsställe. Där får du ett nytt kort som laddas med en ersättningsperiod som gäller för resor i tre dagar.

På försäljningsstället får du fylla i en blankett med kontaktuppgifter, kortnummer och vad som finns på det trasiga kortet. Inom tre dagar skickar vi det trasiga kortets innehåll till det nya kortets nummer via webben.

Information och hur du går tillväga av spärrning av borttappat eller stulet Värmlandskort hittar du här.

Sidan uppdaterad

Hjälpte sidan dig?