Sängar, sängryggstöd, uppresningsstöd och positioneringskuddar med mera

Avtalet löper under perioden 2022-06-01 till och med 2024-05-31 med möjlighet till förlängning upp till 24 månader.

Garantitid:

• 5 år för sängar inklusive elektriska komponenter, 2 år för handkontroller, 2 år för sängryggstöd.
  • 2 år för uppresningsstöd samt 1 år för tillbehör och reservdelar.

De upphandlade hemsjukvårdssängar är ScanBed 755 och Etude Plus. Lagerförda sängar har Line-grind. Båda sängmodellerna är dock upphandlade med båda typer av grindar. Barnsäng är Nordbed Kid.

Sänggrindar till säng SB755

Förtydligande om vilka grindar som ska beställas till säng SB755 då det finns äldre och nyare modeller ute i verksamheterna:

• Sängar 755 inköpta före 2013-04-01 kan ersättas med två-delad grind Britt III, art nr 16656. Det går också bra att byta ut till tredelad grind Line, art nr 34042 men då måste gavel Susanne, art nr 34187 även bytas.
  • Sängar inköpta efter 2013-04-01 kan endast ersättas med tre-delad grind Line, art nr 34042 enligt den sängstandard som kom 2013-04-01 och som finns nedan.

Positioneringskuddar är upphandlade i två kategorier, för enklare eller avancerad positionering. I kategorin enkla kuddar kan man välja mellan två leverantörer men kategorin avancerad omfattar en leverantörs kuddar.

Sortimentsöversikt över förhöjningsklossar kommer att publiceras framöver.

Sortimentöversikt

Sängar, sängryggstöd och uppresningsstöd

Sortimentöversikt sängar, sängryggstöd och uppresningsstöd (pdf) Pdf, 280 kB.

Positioneringskuddar enkla

Positioneringskuddar avancerade

Fristående lyftbåge

Sortimentöversikt Fristående lyftbåge Swereco (pdf) Pdf, 41 kB.