Region Värmland / Nyhetsarkiv / Regionfullmäktige fattar beslut om bygget av Nya CSK

Regionfullmäktige fattar beslut om bygget av Nya CSK

På onsdag den 8 mars fattar regionfullmäktige slutgiltigt beslut om den första etappen av bygget av det nya centralsjukhuset i Karlstad.

Det nya centralsjukhuset kommer att byggas i två etapper. Den 8 mars ligger beslutet att genomföra den första etappen på regionfullmäktiges bord. Nya CSK förväntas kosta sju miljarder kronor och ska stå klart 2036. Det gör sjukhuset till ett av Värmland allra största byggprojekt.

Media välkomnas till pressträff i samband med beslutet. Vi vill särskilt uppmärksamma att beslutet kommer att föregås av en utförlig presentation av projektet. Presentationen inleds klockan 09.10 och kan följas digitalt via den ordinarie webbsändningen.

Tid och plats

Tid: Onsdagen den 8 mars klockan 12.30 (Observera den tidigare tidpunkten för presentationen ovan)
Plats: Sessionssalen, Bibliotekshuset, Karlstad

Jens Magnusson