Fokusvecka Övervikt, fetma och jämlik barnhälsa

Under en veckas tid, i november 2021, arrangerades dagliga digitala seminarier med fokus på övervikt, fetma och jämlik barnhälsa.

Barns förutsättningar för en god hälsa varierar inom Värmland, vilket bidrar till en ojämlik barnhälsa. Ojämlik barnhälsa kan leda till bland annat övervikt och fetma vilket är en av de största folkhälsoutmaningar vi har.

Gruppen som samordnar samverkansarbetet ”Jämlik barnhälsa” bjuder in till en hel vecka med digitala seminarier där vi sätter fokus på frågan och synliggör olika perspektiv.

Information om programmet för hela veckan finns här.

Målgrupp

Målgrupp för fokusveckan är du som på något sätt arbetar med barn, unga och vårdnadshavare. Du kan vara chef, medarbetare, politiker eller annan nyckelperson i någon av länets kommuner, idéburna organisationer eller Region Värmland.

Seminarierna är särskilt lämpliga för dig som finns i Filipstad, Storfors eller Säffle eftersom dessa kommuner ingår i samverkansarbetet "Jämlik barnhälsa".

Måndag–fredag 29 november– 3 december 2021 klockan 7.30–8.30

Plats

Digitalt. Alla anmälda får en länk till den eller de seminarier som de anmält sig till.

Kostnad

Ingen deltagaravgift tas ut för seminarierna.

Anmäl dig senast 25 november 2021.

Arrangör

Arrangör är samordningsgruppen för Jämlik barnhälsa.

Kontakta Region Värmland

För dig som är patient