Region Värmland / Nyhetsarkiv / Sista året med Konsthall Spisrummet!

Sista året med Konsthall Spisrummet!

På grund av om- och nybyggnationer i samband med projekt Nya CSK kommer sjukhuset förändras och konsthallens era går mot sitt slut.

Det är med vemod vi stänger hallen under 2024. Konsthallen är en plats för möte med konst, andrum, reflektion och upptäckarglädje. Varje utställning ger en ny mening och förmedlar nya berättelser.

Sedan februari 2015 har Region Värmland visat konst från vår gemensamma samling här. Här har samtidskonsten lyfts och fler har getts möjligheter att se konst ur samlingen. Regionens konst är allas konst och i den enda konsthallen av sitt slag i Sverige har patienter, personal, anhöriga och andra besökare kunnat uppleva en lång rad olika konstverk. Till de flesta utställningar har konstnärer med värmlandsanknytning valt ut verk och vi riktar ett stort tack till alla inblandade.

Och tack till alla er som besökt hallen genom åren!

• Vad har konsthallen betytt för dig?
  • Vad har du sett, tänkt och upplevt här?
  • Finns det några speciella minnen kopplade till konsthallen?

Dela med dig av dina tankar via formuläret (Microsoft Forms)

Du kan också höra av dig via mejl till: maria.andren@regionvarmland.se

Vår ambition är att Konsthall Spisrummet ska återuppstå någonstans i nya CSK.