Region Värmland / Nyhetsarkiv / Snart rullar värmlänningarnas kärlekshälsningar över hela Värmland

Snart rullar värmlänningarnas kärlekshälsningar över hela Värmland

Imorgon är det många som får en extra värmande busstur mitt i vinterkylan. Kärlekshälsningar till nära och kära ombord kommer nämligen att rulla på alla tv-skärmar på Värmlandstrafiks bussar från Alla hjärtans dag till fredag.

Värmlandstrafik har uppmanat värmlänningarna att skicka in kärlekshälsningar till dem de tycker om inför Alla hjärtans dag. Samma möjlighet fanns ifjol, men i år har hälsningarna slagit rekord. Över hundra kärleksmeddelanden har skickats in!

– Vi har fått in hälsningar till föräldrar, syskon, barn och husdjur och naturligtvis också till kärlekar – gamla, nya och hemliga, ler David Widlund som är marknadschef på Värmlandstrafik.

Hälsningarna kommer att rulla på alla bussar i Värmland och förhoppningen är att de ska bidra till en omtänksam guldkant på resan.

– Kollektivtrafik handlar ofta om infrastruktur och fordon. Men det viktigaste är att ta sig till det och dem man tycker om. De här hälsningarna tycker vi sätter fingret på vad en resa handlar om, säger David Widlund.

Efterlysningen om kärlekshälsningar har funnits på Värmlandstrafiks Facebook och den som har velat skicka in en hälsning har kunnat göra detta anonymt via ett webbformulär.

Pyntad kärleksbuss

Utöver kärlekshälsningarna är flera hållplatser i Karlstad nu hjärtpyntade och en av S-linjebussarna är förvandlad till en kärleksbuss.

David Widlund
Marknadschef Värmlandstrafik