Vårdgivarwebben / Nyhetsarkiv / Lär dig mer om inflytande och delaktighet vid psykisk ohälsa

Lär dig mer om inflytande och delaktighet vid psykisk ohälsa

Träffar du och din verksamhet patienter med psykisk ohälsa? Behöver ni inspiration och kunskap om patienter och anhörigas delaktighet? Det kan ni få via workshop och föreläsningar 2 oktober. Sista anmälningsdag är 22 september.

Patienter och närstående kan se saker som du som arbetar i vården kanske inte ser. Varje patient har unik kunskap om sig själv och sina behov. Och en delaktig patient bidrar till säker vård.

Därför arrangeras träffen ”Inflytande och delaktighet inom psykisk hälsa och suicidprevention”. Föreläsningar och praktiskt arbete varvas. Olika kompetenser finns vid stationer för att guida i utmaningar, idéer och pågående arbete.

Tid och plats

Träffen genomförs måndag 2 oktober klockan 10–15 med fika från 9:30. Vi ses på Gustaf Fröding Hotell & Konferens, Höjdgatan 3 i Karlstad.

Målgrupp

Tillfället är till för dig som i din yrkesroll arbetar strategiskt eller operativt med psykisk hälsa och/eller suicidprevention. Bjud gärna med personer som din verksamhet har eller har haft kontakt med, det vill säga personer med egen erfarenhet av psykisk ohälsa eller suicid/suicidförsök.

Kostnad och anmälan

Det tas inte ut någon deltagaravgift, vi bjuder på lunch och fika. Sista anmälningsdag är 22 september. Anmälningslänk och mer information finns på regionvarmland.se.

Fokusmånad om psykisk hälsa och suicidprevention

Evenemanget ingår i Fokusmånad för psykisk hälsa och suicidprevention, som du kan läsa mer om på regionvarmland.se/fokuspsykiskhalsa.