Till startsidan
Till startsidan

Leverantörer och leveranser inkontinenshjälpmedel

Om upphandlade leverantörer och leveranser samt vad du ska tänka på när du beställer produkter.

Leverantörer

Leveranser till brukare

Kom ihåg när du beställer leverans av produkter

  • Kontrollera att leveransadress, telefonnummer och eventuell portkod stämmer.
  • Kontrollera om det finns tak eller annat lämpligt ställe där produkter kan stå skyddat utomhus.
  • Produkter får ställas utomhus om inget annat är överenskommet. Ange vad som gäller i din beställning.

Leverans till ordinärt boende

Produkter ska levereras till patientens dörr. Det går även att adressera produkterna till en vårdinrättning om så önskas.

Leverans till särskilt boende

  • Till särskilt boende görs samleverans alternativt patientleverans.
  • Samleverans innebär en leverans till flera patienter som tillhör samma beställarenhet.
  • Patientleverans innebär beställning till en patient.

Leverans till tillfällig adress utanför länet

Det finns möjlighet att få leverans till tillfällig adress utanför Värmland (inom Sverige).

Om hållbarhetskrav

För sterila produkter gäller att minst 2/3 av hållbarhetstiden ska återstå vid leverans.

Leveranstider

Region Värmlands distributör Onemed använder Postnord för leveranser. Följande leveranstider gäller. Produkten ska levereras kostnadsfritt, lossas och bli inburet till kunden. Vid försening ska det anmälas via e-post till vår avtalscontroller.

Beställning före klockan 12.00

Enligt avtal ska den upphandlade produkten vara brukaren tillhanda inom 5 vardagar, förutsatt att beställningen gjorts före klockan 12.00 den dag beställningen görs.

Beställning efter klockan 12.00

Enligt avtal ska den upphandlade produkten vara brukaren tillhanda inom 7 dagar.

Sidan uppdaterad

Hjälpte sidan dig?

Kontakta Region Värmland

För dig som är patient

Hitta på webbplatsen

Region Värmlands webbplats