Till startsidan
Till startsidan

Retur och reklamation inkontinenshjälpmedel

Om vad som gäller vid retur och reklamation av produkter.

Att tänka på vid retur och reklamation

En produkt ska reklameras inom 8 dagar efter produktens mottagande.

Om retur sker på grund av felbeställning har du som förskrivare och eller patienten rätt att returnera produkten i obruten inneförpackning. Produkten krediteras, men frakt och logistik betalas av beställarenheten. Hur produkten ska returneras görs upp med Onemeds kundsupport.

Produkter som inte är upphandlade och överblivna produkter kan inte returneras.

Kontakta OneMeds kundsupport

Fel produkt eller trasig transportförpackning vid levernas

Om leveransen innehåller fel produkt eller om förpackningen är trasig kontaktar du Onemeds kundsupport. Om fel produkt eller trasig förpackning levererats står Onemed för fraktkostnad.

Kontakta OneMeds kundsupport

Defekt eller trasig produkt

Om en produkt är defekt eller trasig kontaktar du vår konsulent. Samma sak gäller om defekter upptäcks eller tillkommer vid användning.

Meddela inkontinensvårdens konsulent

Skicka följande information:

  • Artikelnummer på produkten
  • Kartongens lotnummer
  • Patientens namn
  • Förskrivarens namn och mejladress
  • Kort sammanfattning om vad som hänt: Var produkten trasig när den packades upp? Upptäcktes felet i samband med användning? På vilket sätt är produkten defekt?

Kom ihåg! Spara produkt och och eventuell tillhörande kartong.

Kontakta inkontinensvårdens konsulent

Rapportera fel och avvikelser
Vid problem med beställning och eller leverans ska du göra en felrapport.

Kontakta inkontinensvårdens konsulent

Sidan uppdaterad

Hjälpte sidan dig?

Kontakta Region Värmland

För dig som är patient

Hitta på webbplatsen

Region Värmlands webbplats