Retur och reklamation inkontinenshjälpmedel
Om vad som gäller vid retur och reklamation av produkter.
Att tänka på vid retur och reklamation
En produkt ska reklameras inom 8 dagar efter produktens mottagande.
Om retur sker på grund av felbeställning har du som förskrivare och eller patienten rätt att returnera produkten i obruten inneförpackning. Produkten krediteras, men frakt och logistik betalas av beställarenheten. Hur produkten ska returneras görs upp med Onemeds kundsupport.
Produkter som inte är upphandlade och överblivna produkter kan inte returneras.
Fel produkt eller trasig transportförpackning vid levernas
Om leveransen innehåller fel produkt eller om förpackningen är trasig kontaktar du Onemeds kundsupport. Om fel produkt eller trasig förpackning levererats står Onemed för fraktkostnad.
Defekt eller trasig produkt
Om en produkt är defekt eller trasig kontaktar du vår konsulent. Samma sak gäller om defekter upptäcks eller tillkommer vid användning.
Meddela inkontinensvårdens konsulent
Skicka följande information:
- Artikelnummer på produkten
- Kartongens lotnummer
- Patientens namn
- Förskrivarens namn och mejladress
- Kort sammanfattning om vad som hänt: Var produkten trasig när den packades upp? Upptäcktes felet i samband med användning? På vilket sätt är produkten defekt?
Kom ihåg! Spara produkt och och eventuell tillhörande kartong.
Kontakta inkontinensvårdens konsulent
Rapportera fel och avvikelser
Vid problem med beställning och eller leverans ska du göra en felrapport.